måndag 28 februari 2011

Ny arbetstid

Första natten är avklarad på nya arbetstiden. Tungt, mycket tungt då jag vaknade 04.40 i söndags morse och lyckades sova ca 1 1/2 timme innan jag skulle mot jobbet igår kväll. När jag kom hem vart jag helt totalslut och bäddade direkt ner mig i sängen. Men kl 09.00 slog jag upp ögonen. KUL! Så ikväll mår jag väl minst lika dåligt som i morse? Får försöka slå ihjäl någon timmes sömn innan jag ska iväg sen igen.. Har en huvudvärk och känner mig nästan bakfull? Kommande natt blir inte rolig. Men jag tror helt klart att den nya arbetstiden blir bättre bara man kommer in i sovrutinerna. Årsmöte kl 22.00 ikväll på jobbet också.

Det är en sån där tråkig vecka nu igen. Baby jobbar eftermiddag och jag har inga krafter att göra någonting? Veckorna går i alla fall åt rätt håll och våren är snart på ingång. Längtar så! Bort med snön, bort med kyla och all is och fram med sol och värme. Långa promenader hand i hand med min kärlek!

Är sugen på risifrutti. Får nog stanna till på Konsum påväg till jobbet sedan och köpa med en kankse? Perfekt frukost nu när jag haft ont i magen ett par dagar.

Nej nu blir det nog att hoppa in i duschen och sen kanske lägga sig för att läsa lite i boken jag lånat av mormor. Läste halva redan igår. Och sen försöka sova lite. Måste vara vaken till 19.30 då är det ju "Halv 8 hos mig" från Karlstad denna vecka! Spännande..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar