lördag 19 mars 2011

Nyheten släppt

Känns skönt att alla numera vet om att vi ska bli tre i Augusti. Fast än så länge så syns det inte på min redan sen innan halvtjocka mage. Men inom ett par veckor dyker nog lilla bulan upp. Har iaf tagit en bild, förra veckan (v 16) bara för att se hur magen utvecklas. Även om det inte syns så är det sjukt vad mkt man faktiskt känner av i kroppen. Mkt som händer dag för dag. Har väldigt ont av ischias på båda sidorna av röva så jag har fått läkartid på måndag, så får vi se vad läkarn säger angående jobbet och betonggolvet. Älskling är hos svärmor och klipper barret. I eftermiddag är det tänkt att ta sig förbi sommarlagret för en koll av nya balkongmöbler. Mkt som ska inhandlas nu under våren/sommarn och även mkt som finns med i planen. Efter UL den 5 april ska vi beställa barnvagnen & köpa barnsäng. Barnvagnen skulle endast tillverkas v 13 & v 17 innan Emmaljunga ska slå igen tillverkningen av vissa färger under sommarn. Därför måste vi beställa den så tidigt. Men då vet vi iaf om vi får en eller fler (?!?) Jag och älskling verkar helt överrens om vilken färg vi ska ha & även vilken barnsäng vi ska ha. Har hittat jättefina saker och har redan fyllt en byrålåda med bebiskläder.

Har hostat & snorat hela natten. Mina stämband stämmer inte alls överrens med min röst. Jag piper & rasslar. Öronen gör ont och varje hostning river i hals & bröst på mig. Hoppas det släpper snarast. Men när jag ändå är sjukskriven från jobbet pga ischias passar det ganska bra att förkyldningen kommer samtidigt. Bättra att ta allt på samma gång så man kan gå tillbaka till jobbet efter läkarbesöket.

I slutet av v.16. Än så länge bara matmage?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar