torsdag 21 april 2011

Första riktiga buffen ?

Låg i sängen och såg på slutet av Big Brother. Brukar lägga handen på magen och känna den lilla bulan. En jättemysig känsla att från vecka till vecka känna hur den växer. Känns mest när man ligger på rygg raklång i sängen. Men i alla fall. Nu när jag la handen på magen kände jag först en svag buff. Trodde det först var den varma smörgåsen som bubblade i magen.. Men efter någon minut kom det igen. Sen igen, och igen, och igen. Sen flyttade det sig lite högre upp. Och en buff till. En lycka svepte hela mig, ett glädjerus! Är det verkligen knytets första riktiga spark jag kände med handen? Jag har de senaste 2-3 veckorna känt en liten flaxande fjäril i magen. Men aldrig såhär. Vilken helt fantastisk känsla om det var skruttisen jag kände?

Var tvungen att kliva upp och googla fram lite om det.
Och det stod att bebisen rörelser är som tydligast i vecka 20-32.

Tycker verkligen om det lilla knytet som ligger i min mage. 18 veckor kvar till beräknad förlossning. Tiden går så sjukt fort. Jag längtar ihjäl mig!


Bilden är lånad




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar