onsdag 22 juni 2011

Stor dag!

På förmiddan klev jag upp lite tidigare för att bege mig ut på en långpromenad med Ingela & Hampus runt Hultsberg. Hampan sov som en liten gris medans jag och Ingela gick runt hela området och pratade hus. Himla mysigt. Jag vill också ha hus! När vi gått klart kom baby och hämtade mig utanför mormor. Vi åkte iväg och storhandlade. Vi fick även med en anti kolik flaska och en napp för nyfödda hem.

När älsklingen åkt till jobbet började jag greja lite här hemma. Bytte gardiner i köket, men behåller ändå den svarta färgen på dem. Fick bli svarta panelgardiner med fransgardiner bakom. Sen har jag tvättat en maskin med bebiskläder och har en annan maskin igång nu med våra kläder. Har diskat, torkat av alla luckor i köket & satt upp rullgardinen i sovrummet. Bytt gardiner i gästrummet, och flyttat in bebissängen i vårt rum. Blev himla trångt tycker jag men det är väl en vanesak. Har även bäddat pyrets säng med beigha (?) Nalle Puh lakarn.

Gick igenom alla bebissaker förut och har lagt blöjor, oljor, tvättlappar och tillbehör på hyllan i badrummet. Bara skötbordet som skall upp på väggen över toaletten också. Men det är bäst pappa kommer och hjälper oss med det. Eftersom det är han som byggt det är det bäst han sätter upp det också. Vi har fått övertagit skötbordet efter Ingela och Daniel. Himla bra då dom också hade sånt här dumt badrum förut. Avlångt och smalt. Jag vill inte ha blöjhinken i bebisrummet då jag tycker lukten kan stanna i badrummet.

Skulle behöva damsuga lite här hemma också, men det säger foglossningen nej till så det får jag nog överlåta åt baby i morgon. *blink blink*

Några bilder går tyvärr inte att lägga upp idag på bloggen av någon anledning??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar