onsdag 17 augusti 2011

återbäring

Vi börjar med att tacka Konsum för återbäringen. Fick en ny dammsugare gratis idag. Perfekt! Har dammsugat hela lägenheten och det gick som en dans. Så nu är det äntligen fräscht i lägenheten då vi inte kunnat dammsuga ordentligt på länge. Den gamla dammsugaren tog absolut ingenting!

Nyss ätit en fantastiskt god korvstroganoff som min älskling sparade åt mig. Mums! Tack älskling. Världens bästa du!

På lördag är det tänkt att vi ska på kräftskiva till Lena och Richard i Väse. Ska bli himla trevligt tycker jag då kalasen för småttingarna vart jättelyckat där. Eftersom vi numera försöker hålla oss till LCHF (jag håller inte lika hårt pga bebisen i magen) ska jag ge mig på att göra en LCHF Tacopaj till mig och min älskling. Får se om vi lyckas med det.


Ingredienser

Botten
2 msk smör
4 ägg
1 dl grädde

Fyllning
400 gr köttfärs
½ gul lök
1 msk smör
4-5 tsk tacokrydda (se till att den är sockerfri)
½ dl vatten
2-3 dl ost
1 dl grädde
½ dl fil
2 tomater
½ paprika

Gör så här

Lägg smöret i pajformen och smält i ugnen. Vispa ägg cog grädde. Häll sedan i pajformen med det smälta smöret. Låt grädda i ungen tills den fått en gyllenbrun färg. (225 grader)

Hacka löken, stek den med köttfärsen i smöret. häll sedan i vattnet och taco kryddan. Mixa så att allt blir riktigt blandat. Låt det steka tills vattnet är borta.
Häll sedan över din ägg "botten".

Skär tomater och paprikan, lägg på fyllningen.
Riv osten, blanda med grädden och filen, häll det sedan över pajen.

Låt grädda i ugnen i 225 grader i 10-15 min.
Sedan klar att servera
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar