onsdag 31 augusti 2011

fullgången men på övertid..

Då var man 2 dagar på övertid och känner fortfarande ingenting. Nu är det drygt! Inatt har jag sovigt lite bättre än de två nätterna innan. Många konstiga drömmar men inatt har jag faktiskt drömt om att förlossningen satte igång. Jag hoppas det är ett tecken på att vi snart har fått fart på värkar och allt. Det blir i alla fall en septemberbebis. Även om det sägs finna massor med saker man kan testa för att gå igång förlossningen (som barnmorskor säger varken fungerar eller bör provas) så kan man ändå inte låta bli att vilja prova, om det faktiskt skulle vara så att någonting händer. Jag längtar obeskrivligt tills bebisen kommer och är så fruktansvärt nyfiken på hur min och Johans lilla mirakelblandning kommer att se ut. Men jag vill absolut inte göra någonting som kan skada vår lilla eller någonting som bara gör förlossningen värre för min del. Så därför har jag bestämt att jag går mina dagar och att bebisen kommer först när den verkligen är redo. Men när det sparkar som mest och lever rullan i magen brukar jag säga till bebisen att om det är trångt finns det bättre med plats utanför magen. Så kom ut. Emelie har också börjat be bebisen att komma ut. Hon klappar alltid på min mage och pussar den. Sen säger hon alltid: Jag tycker om min kusin och pussar den jag. Hon är för söt. För övrigt går Hampus nu. Moster är så stolt över sina små troll!

Sofia Fredriksson 24/8
Farmor 26/8
Marika Mossberg 26/8

Catharina Söderberg 27/8
Amanda Jörlås 28/8
Hans Nilsson 29/8
Ira Karlsson 30/8
Hans Törnberg 30/8
Magnus Granath 30/8
Maria Höijer 31/8
Lotta Hedbern 31/8
Erika Ångman 1/9
Johan Sergejev (knytets pappa) 2/9
Linda Eriksson 3/9
Julie Damberg 3/9
Jessica Nyström 3/9
Linn Nystadius 4/9
Krister Sollien 4/9
Marlin Rangfeldt 4/9
Camilla Källgren 5/9
Elin Scheller 6/9
Jag själv 7/9
Linda Rangfeldt 7/9
Malin Wallberg 8/9
Chris Rangfeldt 9/9
Sara Lundvall 10/9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar