måndag 29 augusti 2011

Idag är "liten" beräknad

Idag, idag är bebisen verkligen beräknad!!
(bilden tagen idag på förmiddagen)



Tänk att jag redan har gått hela 40 veckor som gravid och knytet är beräknad att titta ut idag. Hoppas att det blir under de närmaste dagarna. Inatt har jag sovit jättedåligt. Vaknade redan kl 04. Drömt oroligt om förlossning och att idag det är 29 augusti. Dagen vi väntat på så sedan 21 december. Ska bli så spännande att bli mamma för första gången. Jag längtar så efter vårt mirakel! <3 

Jag känner ännu ingenting och jag tror bebisen dröjer några dagar till, i alla fall fram tills helgen. På förmiddagen idag har jag vart med Ingela och barna till Bergvik. Försökte shoppa ut bebisen men det gick inget vidare. Fick BHn jag köpte igår bytt till en annan, två pyjamaser till knytet från presentkortet av svärmor & en onepiece till vår lilla.

Känner att jag sovigt alldeles för lite inatt. Väntar på att kycklingen ska bli klar i ugnen. Har storstädat lägenheten idag i alla fall. Plockade ur alla dynor ur soffan och dammsugade. Har dammtorkat, damsugit, tvättat & pysslat. Så nu hoppas jag detta gör att värkarna sätter igång inatt. Vore himla spännande!

GRAVID vecka 40 +
Förstagångsföderskor föder i genomsnitt 4 dagar efter datum för beräknad förlossning. Var beredd på och ställ in dig på att det går hela 42 veckor innan någon överhuvudtaget talar om "övertid". Slappna av och vila mycket! Medan du går på "övertid" kommer din barnmorska eller läkare att noggrant övervaka att du och fostret mår bra. Täta kontroller.

Sofia Fredriksson 24/8
Farmor 26/8
Marika Mossberg 26/8

Catharina Söderberg 27/8
Hans Nilsson 29/8
Ira Karlsson 30/8
Hans Törnberg 30/8
Magnus Granath 30/8
Maria Höijer 31/8
Lotta Hedbern 31/8
Erika Ångman 1/9
Johan Sergejev (knytets pappa) 2/9
Julie Damberg 3/9
Jessica Nyström 3/9
Krister Sollien 4/9
Marlin Rangfeldt 4/9
Camilla Källgren 5/9
Elin Scheller 6/9
Jag själv 7/9
Linda Rangfeldt 7/9
Malin Wallberg 8/9
Chris Rangfeldt 9/9
Sara Lundvall 10/9

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar