torsdag 27 oktober 2011

8 veckor

Idag blir lillefisen hela 8 veckor. Oj vad tiden bara springer iväg! Han har blivit så stor och rund och har numera stl 62 på de flesta kläderna. Ytterligare en storlek vi måste packa ner i lådorna. Mammas skrutt växer så det knakar! Lillen sover fortfarande så jag passar på att äta frukost nu efter duschen. Ska snart plocka upp honom då det är mattajm kl 09.30.


Igår var jag på efterkontroll hos Anna-Lena. Mamma var med och tog hand om Sebben under tiden. Allt såg bra ut och jag fick P-piller utskrivna. Dock är jag precis på gränsen till för tung för P-piller (KUL!) så jag måste på uppföljning om 3 månader för att se att jag inte gått över gränsen. Lite ledsen kände man sig ju när man gick där ifrån. Hade hoppats på att ha gått ner mer än 7 kg efter förlossningen och efter 2 månader. Jag har ju inte bara mina graviditetskilon att gå ner heller utan ligger innan det + 6 kg sen december förra året. Illa Illa. Har i alla fall gått på Lchf sedan i måndags och får se hur länge jag står ut denna gången. Avskyr mina extra kilon och saknar min gamla garderob! I lördags när vi var ute kände jag mig obekväm och som en jättekloss.

Nu ska jag göra mig klar och ta upp pyret för att uträtta lite ärenden. Dock får det bli bilen då
det inte känns som något vidare promenadväder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar