söndag 13 november 2011

eget rum

Vi har diskuterat & funderat länge på detta med att ge pyret eget rum. Han sover väldigt högljutt, stönar, stånkar, sparkat och vevar i armarna. Sen ett par veckor tillbaka har jag och Johan blivit som ett gammalt par och delat sovrum. Pyret har sovit hos mig i sängen och Johan i barnkammaren. I fredags tröttnade jag och vi testade att låta pyret sova i spjälsängen och vi tillsammans i vår säng. Det gick ca 3 timmar innan pyret började att böka runt. Jag lyfta över honom i vår säng och gick och la mig i barnkammarn. Igår tröttnade jag helt på allt. Jag vill ju sova med Johan. Vi fick låna en babymonitor av svärmor Anne och natten tills idag sov pyret i sitt rum själv. Dock i kärran då vi inte orkade flytta in spjälsängen kl 22 igår. Han somnade vid 23.30 igår och sa ifrån först klockan 08.50 i morse. När jag gick in i barnkammarn möttes jag av en enorm bajsdoft och en flinande bebis i kärran.

Idag på förmiddan flyttade vi in hans spjälsäng och inatt ska han sova ensam i sitt rum i sängen. Blir spännande! Vi håller tummarna att det går bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar