söndag 4 december 2011

andra advent

2a advent idag men det märks ju inte? Blåser och är kallt men ingen snö. Det är bara mörkt mörkt mörkt. Idag var jag och mamma på långpromenad med skrutten. Sen blev det adventsfika hos bästa mormor Caisa. Hennes goda bullar och äppelkaka.

Jag är nybadad. Jag och skrutt badade länge. Och just nu ligger mina grabbar i soffan och vilar som två söta grisar. Snart är det Beck - Annonsmannen, sen kvällsmat för lillen och förhoppningsvis somnar han tidigt sen så jag hinner kramas lite med min pudding.

Igår var vi på julbord på Apertin. Mycket nöjda och mätta åkte vi därifrån. När vi kom hem möttes vi av en glad skrutt som verkat sakna mamma och pappa. Vi hade lite lördagsmys i soffan och såhär såg det ut för skruttens del. Satt i mammas knä och åt för fulla myggar på min hand. Inge lördagsgodis här inte. - Hit med näven så är jag nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar