lördag 24 december 2011

Julafton

Efter ytterligare en natt med gråt och vakentid var 30 minut för skrutt fick han sova i min säng bredvid pappa och jag själv sov i Sebbens rum. Han har inte verkat speciellt kry idag och har fått alvedonsupp så inatt ska vi testa han i hans rum igen. Annars får Johan sova i Sebbens rum och Sebben bredvid mig. Igår hos gammelmormor Caisa hade Sebben en attack igen på över en timme. Och som vanligt så grät jag och kände mig helt förstörd eftersom jag inte kan hjälpa honom.

Idag har han skött sig bra även om han vart sliten och värkat lite hängig. Lite smågnällig och ledsen har han vart men ändå skrattat och myst innemellan. Förmiddan idag åkte vi till farfar och Gunilla i Högboda och åt god julmat. Såg på Kalle Anka och bytte julklappar. Vid 16.45 åkte vi till moster Ingela på Nolgård där moster Louise, mormor, morfar, Daniel och Emelie och Hampus firade jul för fullt. Där blev det fika, tomte och julklappsbyten. Skrutt fick massor med saker, en giraff som spelar musik när man stoppar bollar i munnen på den, en pop up box, badlakarn, gossedjur, örontermometer, tallrikssett, kläder, en aktivitetsbäckfisk, ett aktivitetsflygplan som är som en bobbycar och även lära-gå-vagn mm. Själv fick jag och Johan massa bra saker, biokort, Johan fick en rakapparat och vinterhanskar. Jag fick jättefina servettringar i silver, presentkort och lite annat. Och så fick vi en "liten" slant av mamma och pappa. Tusen tack för alla fina julklappar i år igen!

Innan vi avslutade kvällen tände vi och släppte iväg 3 Thailändska lycktor, upp i himlen för alla våra nära och kära som inte finns med oss längre idag. Vi tänker på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar