lördag 14 januari 2012

2 veckor

2 veckor har redan gått sedan jag gick tillbaka till jobbet. Oj så fort tiden gått. Bara rusat iväg! Känns wierd att vara tillbaka på jobbet redan. Även om jag gått hemma i 7 månader. Blir att jobba några månader för att sedan ev bli mammaledig igen.

Igår hade vi mamma, pappa, Louise och Daniel här hemma. Vi åt nachos och fikade på mina lchf blåbärsbakelser som är såå goda! Idag har vi tillbringat hela dagen i Torpstö hos Anne och Martin. Långpromenad med kärran och vovven. God mat och trevligt sällskap. Vilken kanondag!

Vi har i morgon gått 14 dagar på lchf och vi ska verkligen försöka ta tag i detta nu. Eftersom vi i Maj ska åka kryssning så vill vi gärna gå ner några kilon. Vi får se hur det går. En vecka i taget i alla fall.

I onsdags var vi hos Majvor på BVC för vägning och mätning. Nu mäter skrutt upp till 66.5 cm och väger 6600g. Min stora kille! I morgon har även skrutt ätit gröt i 14 dagar och han verkar älska det. Han mumsar i sig en hel smakportion nu och blir nästan ledsen när det är slut. Oj så gott säger Sebban. Han ska få äta en full smakpotion ett par dagar nu sen går vi upp till en hel portion sen och utesluter ersättningen det målet. Han är så duktig vår lilla älskling. Gapar och säljer allting utan problem. Har även slutat ge honom magdropparna och minifom nu. Tror han böjar bli för stor för det nu.

Nu håller vi på att lägga skrutt. Sen ska jag och hjärtat krypa ner i en nybäddad säng, äta nötter och se på Beck. Lite kvalitetstid tillsammans eftersom det i morgon är tillbaka till arbetet. Och tyvärr jobbar jag fredagkväll till veckan, Urk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar