lördag 21 januari 2012

Förändring

Nästan nyss hemkommen från min jobbfredag. Har jobbat fredagkväll och haft tårtorna. Är slut i både huvudet och kroppen. Blev klar precis i tid men han inte att städa. Är stelfrusen så nu sitter jag i min mjuka morgonrock under filten i soffan och varvar ner. Ska surfa lite innan jag kryper ner hos min varma älskling. Då var min tredje arbetsvecka avklarad. Shit vad tiden går!! Min skrutt blir snart 5 månader och igår (fredag) hade min lilla Sebastian sin första namnsdag. Grattis hjärtat!



Häromdagen fick jag för min att bli brunett igen. Mitt hår har länge, sedan Sebban kom haft en grön nyans? Jättekonstigt och hur jag än har gjort hat jag inte fått bort det. Har testat silvershampoo, askobinsyra men ingenting hjälper. Så nu tröttnade jag och blev brunett igen. Min nya hårfärg heter numera Hasselnöt och jag tycker den blev riktigt fin faktiskt.

Det är inte bara min tredje vecka på jobbet utan även vår tredje vecka på LCHF och i morse visade vågen 3.7 kg minus. Det känns bra! Nu har vi bara resten kvar.

Härromdan när jag och pudding var på långpromenad med skrutt druttade jag på arslet och skapade upp mitt ena ben. Så nu är jag sådär lagomt blåslagen och sårig. Känns inte alls bra när jag kliver in i duschen kan jag säga!

I morgon är det fika hos Svärfar och Gunilla i Högboda. Mamma och pappa ska med också tror jag. Ska mysa framför deras nya kamin i vardagsrummet. Mmmm, skönt!

I morgon ska jag även passa på att pussa extra mycket på min lilla skrutt, för att jag älskar honom så!

På söndag får det bära av till mina små troll på Nolgård också. Moster längtar efter sina små. Fick i alla fall pussa lite på dem idag när det hälsade på en sväng på jobbet, medans de väntade på att Ingela skulle sluta.

Till veckan ska jag även ha lillasyster Louise på upplärning på jobbet. Ska bli intressant. Skrev en lapp häromdan till Marie att lillsyster ville ha jobb. Och det gick fortare än jag trodde. Så nu ska hon få slite. (skoja)

1 kommentar:

  1. Du blev gör snygg i den nya färgen, passade dig perfekt ;-)

    SvaraRadera