lördag 24 mars 2012

Grill

Efter en natt med Sebben i vår säng och Johan i gästrummet, mycket gråt och en jättesnorig och hostig liten skrutt begav vi oss för att tillbringa dagen i Torpstö hos Sebastians farmor och Martin. Där blev det en långpromenad som slutade med att jag bar Sebben sista biten hem då hostan river sönder honom. Vi satt i solen i en timme jag och Sebben medans han fortfarande sov i mina armar. Jätteskönt! Vi blev bjudna på Annes hemmagjorda potatisgratäng och grillad fläskfile.

Påvägen hem stannade vi till på Maxi för att köpa hem lördagsmys.

Nu under kvällen har jag och Sebben badat och nu ligger han nakenfis framför kaminen och tjatar med Johan och äter på underlägget. Han har fått en liten alvedonsupp så han förhoppningsvis sover skönare inatt. Han har bara 38.1 i temp men vi misstänker även att övertänderna mitt fram är på ingång. Han gnager, drägglar och är lite extra kinkig emellan åt.

Snart ska skruttis få sin kvällsmat och sen blir det dums i säng. För i morgon ska vi tillbringa dagen i Liljedal och mamma och pappas sommarstuga.

Min älskade Tintin i badkaret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar