torsdag 7 juni 2012

Nytt & fräscht

Nu är det mesta hemma rensat, klädkammaren, städskåpet, alla kläder, filmhyllan, överskåpen på kylen och frysen & under vardagsrumsbordet.. Puh vad mycket skit man drar på sig egentligen?! Skönt och gjort i alla fall.

Vi har nu även städat bort babygymmet som mest bara vart ivägen dom senaste månaderna. Sebastian gillade ändå inte speciellt att ligga där. Babygymmet har under en längre period vart mer "leksakssamling", där vi lagt alla hans leksaker så vi vet var dom är. Så nu när babygymmet är borta fick vi investera i en ny leksakslåda. Jag vill ha en korg utan lock så Sebastian kan plocka ur leksakerna själv. Vi fann en vit stor korg på Coop Forum Bergvik och perfekt då den bara kostade 99:-


Under förmiddagen idag har jag och Sebastian tagit oss en promenad i det fina vädret ner till stan. Med mig hem fick jag ytterligare ett par skor från rean. Köpte dom svarta för ett tag sedan på HM och nu hade dom reat dom. Gav 249:- för dom svarta och 100:- för dom leopardmönstrade.


Jag har även hunnit måla om Sebastians födelsedagståg. Så nu är det vitt i stället för träfärgat med röda hjul.


Min älskade sambo slutar jobbet om 30 minuter och då är det dags att besikta bilen. Efter det ska vi till Nolgård för att lämna Sebben hos moster Ingela. Kl 14.00 är det möte med Swedbank då vi även ska be om lånelöfte där. Vi har redan ett hos SBAB men alltid kul att se vad vi kan få hos dom andra bankerna. Efter banken ska vi hämta Sebben för att sen ha picknick på Sandgrundsudden med god sallad och trevlig underhållning. TopCats spelar där idag så jag hoppas vi hinner se dom. Men nu ska jag medans Sebastian sover middag äta lite lunch bestående av rester från gårdagens tacopaj.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar