tisdag 26 juni 2012

Trött & irriterad..

.. men bara på mig själv och min vikt. Jag har ingen som helst självdiciplin och "börjar banta" varje måndag. Och samma sak varje vecka så på onsdagen är det kört. Jag måste ta tag i mina "mammakilon" men har svårt att hitta tid och inspiration. Vart kan man hitta sånt?

Oftast tycker jag kilona går åt fel håll och jag har på 1 månad lyckats gå upp 3 kg istället för ner vilket gör mig himla frustrerad. Sen har jag en gigantisk förkyldning som gör att jag inte orkar ta mina promenader som jag gick ut med hårt förra veckan.

Jag klagar oftar på att det inte "finns tid" att gå till gymmet men det kankse är det enda vettiga egentligen?

När jag gick från jobbet i april märkte jag ut mitt skärp och bestämde mig för att jag skulle vara mycket mindre då jag kommer tillbaka i oktober. Men vad har hänt? Jo ingenting, pga att jag inte tagit tag i mig själv på allvar.. Jag måste sluta fuska och verkligen ta detta på allvar.

Mina höfter och knän orkar inte detta längre. Jag har jätteont i höfterna när dagen når sitt ände och efter lite motion skriker mina höfter..

Målet är att hinna gå ner 16 kg till min 26 årsdag 19 december och sen nästa år springa Stadsloppet. Men i denna takt kommer jag ingenstanns..

Jag trivs inte som jag är idag men varför kan jag då inte ta tag i mig själv? Jag har gjort det så många gånger förr. Som sagt.. kankse är det enda rätta att ta tag i gymmandet igen? Saknar ju det otroligt mycket också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar