onsdag 31 oktober 2012

Inskolning dag 3

I morse gick Johan med Sebastian själv till dagis. Själv skulle jag gå en sväng ner till stan och se efter julklappar. Mamma ringde strax efter halv tio och ville följa med ner på stan. På stan blev det lite handlat. Köpte spetsband till hissgardinen jag sytt till köket, köpte mig en fin blus och ett linne för halva reapriset på Lindex, galonvantar till Sebastian från Kappahl, två baslinnen från HM. Sebastian fick av världens bästa mormor en fin blårutig skjorta som han ska ha på julbordet den 8 december och Sen fick han och Hampus likadana Bamse kortbyxor med tillhörande linne från Lindex. Sommarkläder men kostade det halva reaprisen var det ingen tvekan! Emelie fick sig lite kläder från HM av mormor och Hampus får även han en tröja. Våra barn har världens bästa mormor och morfar i alla fall!

Johan smsade när jag var på stan och sa att Sebastian sov kvar vilan på dagis, på madrass med de andra barnen. Bara 3 dagen och han har redan gjort det. Jag blir så stolt! Inskolningen går verkligen kanon! I morgon ska Sebastian testa att lämnas på dagis. Lite nervös är jag men det kommer nog hå strålande!

Under eftermiddagen gjorde jag klart hiss julgardinen i köket. Har dock inte plockat ner den än. Får göra det i morgon! Sen har vi vart på Ikea och köpt julklapp till Hampus & även en sväng på Bergvik för att införskaffa lite fler bodys till dagis. Oh my god vad kläder det går. Sebastian är jätte kletig när han går från dagis. Mycket tvätt och många ombyten. Sen tycker jag det är fräschare att han får nya kläder när han kommer hem från dagis. Så slipper han dra in dagis bacillerna också!

Under kvällen har jag tvättat &  griljerat en helgskinka. Blev så sugen!

Men nu blir det sängen och Nybyggarna. Sebastian tvärdäckade redan 19:30!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar