tisdag 23 oktober 2012

Jobbig natt

Minst sagt.. Både för mig Johan och pysen.

Börjar med att berätta att Sebastian under några dagar vaknat efter en liten sov lur på eftermiddagen och vart otröstlig. Jag har fått ta med honom in till vårt sovrum där han fått sova en stund på mig. Han har även vart ledsen när vi lagt honom för kvällen. I några dagar har han vart jätte lös i magen och verkar haft lite ont också.

Igår kväll somnade han som vanligt vid 20 tiden och vaknade strax efter 21 och hade bajsat trådigt vatten. Fick honom att somna om efter blöjbytet i min famn i vårt sovrum. När jag la han i sitt rum blev han ledsen igen. Beslutade oss för att han skulle få sova hos mig i vår säng. Efter att ha suttit vaken med han i famnen byttes jag och Johan av och jag la mig i soffan. Runt halv 5 snåret på morgon kvisten hörde jag en stor smäll! I farten påväg in i sovrummet, ännu inte vaken förstod jag vad som hänt. Jag tog kurvan lite väl snabbt i ren panik och halkade på Johans tröja som låg på golvet. Trillade över hörnbordet, rev mig på låret och slog knät hårt i golvet. På två tusendels sekunder var jag på benen och kastade mig in i vårt sovrum. Johan låg på alla fyra och kravlade halvt under sängen.. Som jag förstått när jag i sömnen reagerade på smällen och han med att halka och in i sovrummet förstod jag att Sebastian trillat ur vår säng och dragit huvudet hårt i sängbordet. Han grät hysteriskt och mitt hjärta höll på att hoppa ur kroppen på mig.

Resten av natten sov Sebastian på min arm och jag låg vaken.. Kl 07.55 slog Sebastian upp sina blå och började prata. Precis som vanligt. Ett skrap märke i pannan och ett stort blå märke blev resultaten av nattens händelse.

Trots en natt med 2 timmars sömn och en halv hjärtinfarkt för min del har vi hunnit med att handla, baka bullar och en power walk på 11 km.

Hoppas pysen sover bättre inatt. Idag har det som tur var bara vart en lös bajsning och en fis med material. Tyvärr har han fått hosta och blitt jätte snorig idag. Han har vart mycket sjuk nu ett tag. Han hade ju tredagars feber för 3 helger sedan. Stackars mammas skrutt.

I morgon ska jag ringa BVC och diskutera detta. Inte normalt att vara lös i magen flera dagar med korta mellanrum. Kanske bör ta ett prov så han inte har en infektion?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar