onsdag 11 september 2013

Första riktiga fosterrörelsen!

Hade nästa glömt hur fantastiskt det är att vara gravid!!

Veckorna rusar iväg och jag är redan i vecka 15+3. I några veckor har jag redan känt "fjärilen i magen" men tyckte det verkade lite väl tidigt..

Det sägs ju att som omföderska kan man känna bebisen mycket tidigare. Men att känna fladdret redan i vecka 11 kändes skumt och jag visste inte riktigt vad jag skulle tro.

Men som sagt idag är jag i vecka 15+3 och efter ett stressigt arbetspass och en tung cykeltur hem från jobbet kan jag nu medge med full säkerhet att jag känner bebisen! Den känns nästan som om den slår kullerbyttor och sparkar mot magens vägg. Och lägger jag handen mot magen och trycker lite kan jag tom känna när den rör sig. Den rör sig endast på vänstersidan av naveln. Ibland lite över och ibland under.

Vilken fantastiskt upplevelse. Detta har jag väntat på att första riktiga rörelsen från fostret får mej verkligen att förstå att vi ska få en bebis till. Helt galen! 

1 oktober är det UL vilket jag längtar jätte mycket efter. Sen att magen växer för varje vecka gör det hela bara mer fantastiskt. Jag älskar att vara gravid!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar