torsdag 10 oktober 2013

Skitdag

Dagen börjar med att bli väckt av ett jäkla borrande i huset. Ont i huvudet, svullen som fan på ena foten och ont. Promenaden blev inställd pga ösregn och så en jätte grinig onge på det också. Sliten mamma!?!

Åkte till Bergvik för att få barnet lite hemifrån. Egentligen den perfekta shoppingdagen men det fick räcka med att Sebben fick klättra lite i leksaksmaskinerna som står utanför coop restaurangen där. Inga affärer idag. Plånboken ekar och vi är luspanka. Letar efter något jag kan ha på mej när Albi ska döpas i december. Inte det lättaste när man kommer vara tjock som ett hus och alla mammakläder är svindyra. Inte lätt att hitta kläder att ha på mej på rean. Allt är för smått.. Slutar nog med mjukisbyxorna och en t-shirt..

Vet heller inte vad vi ska köpa i doppresent då pengarna inte räcker, eller ja dom finns inte. Julklapparna har vi fått tagit bort, endast Sebben som får några i år. 

Var i kontakt med fsk igår för att räkna ut vad jag får i ersättning nu när jag är sjukskriven 50%. Det slutgiltiga resultatet blev att våra inkomster troligtvis inte kommer täcka räkningarna och maten framöver. Vi kommer få vända på sista kronan. 

Tröttsamt att behöva leta kläder till både mej och barnen på rean. Tröttsamt att alltid gå i slitna kläder, i mjukis. Önskar jag vägt 20 kg mindre innan jag blev gravid denna gången. Då hade det vart lättare att finna kläder. kanske tom på rean? Finns inte ens pengar så jag kan klippa mej..

Jag letar nytt boende, Johan letar jobb. Känner mej stressad över att denna graviditeten går så fort och att jag är sjukskriven 50%. Önskar jag kunde gå tillbaka och plåga mej igenom mina arbetspass så jag får full lön. Vi har nog tagit oss vatten över huvudet med denna lägenhet, tyvärr. Känns så kul att kanske behöva flytta till Våxnäs eller gruvlyckan för att ha råd. Pengarna fasen räcker knappt till att betala fullpris för Sebastian på leklandet.

Kanske inte var någon bra idé att skaffa nr 2 ? Räkningarna betalar tyvärr inte sej själva. Drömmarna är långt ifrån verkligheten. 

En jävla skitdag idag. Hatar sånna här dagar. Jag orkar inte så jag går och lägger mej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar