torsdag 28 november 2013

Lysande napp

Ja eftersom bebisens ankomst närmar sej med stormsteg är det dags att börja planera. Har inte hunnit tänka direkt på varken förlossningen, vilka bebissaker som saknas, namn eller så. Just nu är jag fundersam på vilka nappar vi ska använda till detta barn. 

Till Sebben har vi använt oss av Esko napparna men jag har inte riktigt vart nöjd. Oftast i förpackningarna med tre nappar finns det alltid med en vit eller genomskinlig. Och dom är värdelösa att försöka hitta på natten. Så nu är jag fundersam på om man ska försöka införa Mam eller Avent napparna i stället. Jag har hört om dessa "night" nappar som lyser i mörkret. Kanske vore värt att köpa hem en sådan förpackning och se om dom verkligen fungerar?!

Tidig morgon för mej idag. Vaknade med ont i magen. Grabbarna sover ännu och hoppas dom gör det ett tag till. Klockan är inte mer än 06:42. "Peppar peppar" Sebben verkar vara påväg till sitt normala jag och var hur pigg som helst igår. Igår orkade han med både badhuset på förmiddagen och gammelmormor Caisa på eftermiddagen. Han har även sovit bra inatt. Hostan kvarstår men febern verkar borta. 

Nu strax ska jag kliva upp. Ingela, Albin och Hampus kommer sen vid 09:30. Ingela behövde låna min symaskin och lägga upp julgardinerna. I eftermiddag ska jag också börja lite smått att pynta inför advent.

Julbord på Apertin på lördag. Sebben får sällskap av farfar här under tiden. Känns lite taskigt att han inte ska följa med oss men maten intresserar honom inte iaf. Han har det roligare här hemma med farfar och lördagsgodis.

1:a advent på söndag, helt galet vad tiden går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar