måndag 23 december 2013

Dan före dopparedan

Mumin rullar på tvn, som vanligt. Jag surfar lite på nätet, kollar runt om möjligheten till bostadsbidrag finnes. Kommer bli knapert här till våren..

Igår var en familj här och kikade på vår lägenhet så på fredag ska vi kika på deras. En 4:a där med dock mitt inne i stan, ovanför stadium. Inte världens läge med två små barn kanske men värt att kika iaf. Den hade hiss, badkar och plats för tvättmaskin. Och sen är den 1100:- billigare varje månad. Så varför inte kolla iaf.

Sebben och jag ska strax göra oss klara för dagen. Idag måste vi göra lite ärenden på stan. Jag köpte en klänning förra veckan jag ska ha i morgon men den var för stor, så jag måste kika om det finns en storlek mindre. Sen ska vi gå förbi teknikmagasinet och köpa svävande lyktor barnen ska få skicka iväg i morgon kväll hos mormor och morfar.

Sebben har drömt en hel del inatt, mardrömmar vad det verkar då han hållt mig stenhårt i handen större delen av natten. Så en liten middagsvila idag vore inte fel. Kl 17 idag kommer svärfar och Gunilla hit och vi ska ha liten julafton. Lite julklappsbyte, skinksmörgås, must och tomtegröt.

Nu ska jag ta mig in i duschen och då antar jag att Sebb ska bada i "stora baljan" med alla djuren. Tar en stund att bli klar här hemma på morgonen för Sebb ska bara göra det och göra det först. Haha!


Bild från Julafton 2012

Bild från julafton 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar