onsdag 4 december 2013

Ett i ett


Idag har jag inte gjort mkt. Vaknade 06:20 och grabbarna sov en timma till efter jag vaknat. När Sebb lämnades på dagis tog jag och Johan oss en promenad till pappa på jobbet för att kopiera papper. Det är det enda vettiga jag gjort idag. Har vart helt slut i kroppen med sammandragningar till och från hela dagen. 

Ingela, Daniel och barnen har precis åkt hem. Deras tvättmaskin har pajat och den nya kommer först på måndag. Så idag har dom tillbringat eftermiddagen här hos oss med att tvätta. Vi har ätit makaroner och korv hela högen, fikat på mina lussekatter och barnen har mer eller mindre halvt slagit ihjäl varandra liksom kramats och pussats. Sebben sitter i baljan och är smågrinig. Ingen sömn på dagis och sen full rulle hela eftermiddagen utan vila. Blir tidig säng för honom ikväll. Redan kl 19 tänkte vi ha honom sovandes. 

Eftersom jag vart så sliten idag har Johan gjort allt här hemma. Dammsugit, torkat golven, tvättat, vikt tvätt, hängt tvätt, diskat och nu tar han upp Sebben ur badet. Som sagt har jag inte gjort ett skit själv. Jag är lyckligt lottad som får ha Johan till make och far till mina barn. Han ställer alltid upp på allt och för alla, alltid utan att klaga. Dessa senaste veckorna han han verkligen vart toppen. Han sköter allt! Hushållet och barnet och låter mig bara vila. Bättre människa än Johan är nog svår att finna. Tack världens bästa älskling att du är min! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar