fredag 6 december 2013

Sömnlös

Har nu legat vaken i 1 1/2 timme. Klockan slår 03:15 och jag är pigg som attans. Tråkigt det här när man blir väckt mitt i natten och sen inte kan somna om. Inatt var det stormen utanför som väckte mej. Johan snarkar, grymtar och smackar, vänder och vrider på sej. Jag är hungrig och svettig som ett as! Mina vader värker, bebisen sparkar och lever rullan. Sebben sover som en liten ängel med ena tutten i munnen och den andre i näven. Precis som alltid! 

Igår kväll mellan 17 & 18 var vi på lite julfirande på Sebbens dagis. Barnen sjöng sånger och dansade och sen vart det lite fika och lek, jättemysigt

Igår förmiddag var jag och Ingela en sväng till Bergvik. Har skrapat ihop lite pengar så vi kan utöka Sebastians garderob. Han ligger i stl 92 men är sakta påväg över till 98. Och vi har endast två tröjor efter Hampus i stl 98 och en pyjamas vi köpte häromdagen. Vi hade hoppats på att han kunde stanna i stl 92 tills vi kom till Ullared i slutet av januari men han bestämde sej för att växa nu. 

Som tur var hade jag en kupong med 30% på valfri vara på Kappahl och dom har även ta 3 för 2 i hela butiken. Så blev 1 par blåa stretch jeans och tre tröjor på Kappahl för 349:- och sen ett par jeans från HM. La även undan två par byxor från Lindex vi ska hämta i morgon (i dag, fredag). Köpte dem inte direkt då dom har 30% på ett helt köp idag fredag fr.o.m. kl 13:00 och vi ändå ska ut och handla i eftermiddag. Alla pengar vi kan spara är guld värda! 

Vi rensade även lite i förrådet igår. La ut lite till försäljning och i morgon kommer en kille och hämtar en sak och på måndag kommer en dam och hämtar en lampa. Så 250:- rikare iaf. Det är ungefär vad byxorna går på i morgon på Lindex så det blir ju bra. 

Dags att försöka sova lite.. Blir drygt att vara vaken från kl 02 ända tills ikväll. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar