lördag 7 december 2013

Uppdatering

Två timmar och Sebben är slut. Vi ligger och ser på Lejonkungen nu kl 03:15. Inte var natt vi gör det, som tur är! Både jag och Johan måste vara Sebben nära. Annars blir han jätteledsen. Vi får inte ens gå på toaletten. Sebben kräks med ca 30 minuters mellanrum nu och varje gång innan det kommer börjar han gråta och säger: - Jag har ont i magen. Det är så fruktansvärt hemskt att se sin älskade lida i dessa plågor. Inte kan man hjälpa honom heller. Mammahjärtat brister och man klappar, hyssjar och tröstar. Önskar jag kunde trolla. Bort med denna fruktansvärda sjukdom så aldrig någon mer kan få den! Hoppas det är en lättare och kortare version av magsjukan så han får sova och sen orkar äta lite till morgonen. 

Han vill absolut inte sova, även om han är trött. Han tjatar om "monk i bäjan" (Mjölk i bärgarn, hans blixten vattenflaska). Han fick lite grann nyss i ett glas vilket resulterade i en kaskadspya. Stackars mammas lilla älskling!

I morgon (idag) är det dop för Albin kl 14 i domkyrkan och det får vi ställa in. Synd för jag har sett fram emot det. Men ingen av oss går dit då vi absolut inte vill riskera att smitta någon! 45 personer med magsjuka vill vi inte ha. 

Så ni som ska på dopet, ta massa kort på mosters skrutt så jag får se sen.

Hoppas på lite sömn snart. Jag är trött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar