torsdag 9 januari 2014

Första gången

För första gången sedan Sebastian föddes klev han ur sängen själv förut och kom vandrandes in till mig. Det har aldrig hänt förut. Han har heller aldrig försökt klättra ur sängen. Han har alltid suttit kvar i sängen och ropat på oss tills vi hämtat honom. Men förut kl 06:45 kom han vandrandes med snutte, tutte och apan i handen och frågade efter Johan. Och för första gången sen i November behöver jag börja min dag innan kl 07 utanför sängen. Vi startar morgonen som alltid med Mumin i soffan. Sebastian är i full gång med att leka med duplodjuren han fick i julklapp. 

Kl 11:30 har jag tid hos barnmorskan idag och innan det ska det tas prover. Johan jobbar så Sebastian får idag följa med mig och lyssna på lillebror/lillasyster för första gången. Jag får plocka med lite leksaker så han har att pyssla med under tiden. Johan slutar förhoppningsvis 11:30 idag så om jag har tur hinner han komma till bm innan vi ska lyssna på hjärtljuden. 

Efter bm är tanken att vi ska åka till badhuset med Sebben. Vi får se om han inte somnar innan det. Han har sovit super inatt och somnade igår kväll utan protester när jag läste Dumbo


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar