torsdag 13 februari 2014

Lönlöst

Efter det tråkiga beskedet idag har båda jag och Johan vart ledsna och mått uselt. Vi har n bestämt oss för att vi måste göra något åt vår livssituation och får börja med att byta boende. Så efter ett försök att prata om vår situation med Wilhelm utan resultat åkte vi till kbab. Där fick vi möte med en otrevlig kärringar med näsan uppkörd i vädret. - Här tar det många år att få lägenhet. Hos oss har ni ingen chans! Typ det svaret fick vi. Som om kbab vore något jävla guldbolag som alla vill bo för? Nej nej vi söker endast en nödlösning för vår del. Kbab kan köra upp något i röven efter att jag som medlem i 11 år fått mina poäng borttagna då jag "fallit bort" i systemet. -Hos oss får ni inget. Tack kärring!

Med det bemötandet och samtidigt en början på skitdag gick vi därifrån med mig gråtandes. 

Väl hemma igen har vi gått igenom Karlstads alla hyresbolag utan något resultat, lagt ut lägenheten som bytes på blocket. Vi har även löst lånet på bilen med en del av våra pengar som skulle bli en kontantinsats på ett boende för att komma ner i utgifter varje månad. 

En dag som börjar skit verkar sluta skit också. Regnet öser ner, Sebben är trött och grinig. Jag har ont i hela min kropp och det känns som om ungen i mig försöker sparka sig ut genom mitt skrev. En sak som skulle göra mig glad nu vore väl om slemproppen skulle gå och bebisen kan komma ut. Ett nytt ljus i livet trots vår svåra situation. Visst kan vi bo här ett tag till men eftersom vi nu fått nya arbetstider på jobbet kommer jag förlora en hel del pengar. Mister min nattob då vi i stället ska gå treskift dagen. Jag är anställd på 75% vilket också gör att jag inte har rätt till skiftformstillägget. Så detta blir tufft. Därför behöver vi göra något åt vår situation och därför börjar vi med boendet. Just nu är det en av få saker som vi kan påverka just nu. Annars har vi dragit in allt just ekonomiskt.

Vi får hoppas att någon nappar på blocketannonsen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar