söndag 23 februari 2014

På förlossningen

Kl 03:05 ungefär inatt kom vi in till förlossningen. Har sedan dess haft värkar som både gjort satans ont och knappt gjort ont alls. Precis som med Sebastian är dom grymt oregelbundna och sedan 08:00 i morse har dom mer eller mindre stannat av helt. När vi kom in inatt var jag öppen 6 cm och 7 cm vid en värk. Bm kände bebisens huvud ordentligt och även en liten så kallad polokrage som hon kallade den kant som var kvar för bebisen att ta sig förbi. Vid 5 kändes det som allt stannat av. Vid 07 fick jag två värktabletter för att slappna av och även lustgas. Vid 8 fick vi ny barnmorska då nattskiftet gick hem. Sen dess har vi knappt sett någon överhuvudtaget. Vid 09 verkade det som den sista kanten kom när jag vart på toaletten. Nu kommer det värkar igen och lustgasen är igång. Dock är värkarna mycket korta men gör fruktansvärt ont. Vi har även sedan 08 väntat på att en läkare ska komma och undersöka mig. Sipprar jag vatten blir vi kvar, gör jag inte det får vi åka hem. Vet inte vilket jag föredrar faktiskt. Här har jag lustgasen, hemma bara tensen. 

Drömmen vore just nu att bli undersökt och läkaren tycker vi ska spräcka hinnan så något händer. Snart 10 timmar på förlossningen. Knappt någon sömn. Jag kan lova att vi längtar tills detta är över!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar