tisdag 11 februari 2014

Sjuk utan förbättring

Som tidigare inlägg beskriver är Sebben sjuk. Hela dagen har han tillbringat i soffan under Johan täcke. Endast lekt några enstaka minuter. Han lekte en stund vid 15 tiden med pusslet efter alvedonen och nu leker han och Johan med tåget. 1177 bad oss ta tempen innan ny alvedondos och tempen låg på 39.3 vid 18:30. Sen gav Johan honom en supp och nu kl 19:20 ungefär har han 39.4 i temp? Alltså 0.1 grad upp trots febernedsättande en timme innan. Han är lite piggare just nu iaf men tyvärr vänder det snabbt. Hoppas han sover bra inatt och vaknar piggare, feberfri i morgon. Ätit har han inte gjort idag, vara druckit mjölk och lite apelsinsaft. Jag var till mitt i city förut en snabbis för att inhandla mer alvedon supp åt junior och novalucov till mig.

Febern har i snitt legat på 39+ hela dagen vilket verkligen har märkts av. Är febern fortfarande hög i morgon ska vi ringa tillbaka till 1177. Blir väl isf en tid på gripen och vårdcentralen. Ger mig fan på att han fått öroninflammation igen!

Det återstår att se i morgon. Johan är på kurs hela dagen i morgon också så vi får se om det är soffhäng för mig och junior hela dagen i morgon med eller om vi tar oss ut något?

Måtte dessa sjukdomar få ett slut. Med tanke på hur mkt han har vart sjuk nu sen tidigt i höstas borde han få ett immunförsvar som heter duga under kommande år! Usch vad dåligt man själv kan må när de små är sjuka. Om jag ändå kunde byta!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar