torsdag 20 mars 2014

Barnbidrag och dagis

Sebastian väckte mig 06:40 i morse med sitt goa: Hej mamma! Vi myste en stund under täcket innan han tyckte det var dags för frukost.

Hans frukost bestod av mannafrutti, smörgås, juice och två ägg. Min unge är galen i ägg!

Efter frukosten vart det duschen för mig och Sebben skulle bada innan dagis. Det var ett måste sa han! Johan och Simon sov ändå så ett bad han vi med.

När Sebben sen vart lämnas på dagis, utan problem idag åkte vi resten av familjen och storhandlade. Dock har vi bara fått ett barnbidrag idag då Simon inte helt är inskriven hos försäkringskassan ännu. Det blir han först på måndag och vi får ett barnbidrag för honom under nästa vecka. Drygt dock när vi hade räknat med dubbelt idag. Jaja!

Nu myser vi i soffan och om drygt två timmar ska Sebben hämtas hem från dagis. Hoppas Simon tycker vi ska sova en liten stund snart. Ser på masterchef junior nu på 3:an och det är inte bra då dom bakar tårtor. Vi har fastedagar idag och jag är vrålhungrig.

FrukostMin frukost bestod av två skivade ägg med majonäs och en kopp tr  med en skvätt grädde.
Lunch: Två finncrisp med skinkost.
Middag: Grönsallad med grillad kyckling och en liten skvätt dressing.


Bild från i morse på mina fantastiska grabbar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar