söndag 16 mars 2014

Sommarstress

Planeringen inför vad som skall göras i sommar är igång. Idag bokades Skara sommarland. Dock hade jag inte räknat med att det skulle betalas på stört så vi har mer eller mindre skrapat ihop till det. Nu ska resten av resorna bokas. Ojojoj vart ska vi få alla pengarna ifrån? Någonting ska göras med varje familj och alla vill att vi följer med till något ställe. Svärfar till Leksands sommarland, svärmor till Borås zoo, mamma och pappa till Göteborg och Liseberg. Eftersom vi nu är 4 i familjen blir den husvagn vi har lånat förut för liten och vi måste överallt ta in på hotell. Vilket betyder att det kostar skjortan. Jag känner mig stressad då vi inte får allt bokat så vi vet hur mycket pengar vi måste skrapa ihop. Sånt ger mig ångest! Johan verkar ska jobba hela sommaren också så vi är beroende av att göra saker på helgerna. Stress stress stress. Nu lägger jag ner dessa planeringarna för idag. Just nu krånglar det bara med allt så jag känner att jag struntar i vad som blir och inte. Jag orkar inte tjata..

Trött som en gris är jag också. Sov som skit inatt även om det var min "sovnatt". Sebben tyckte vi skulle vakna och gå upp redan kl 6 vilket inte jag tyckte som sov från 02. Vaknar varje gång Johan ska mata Simon då Simon gallskriker för att allt inte går tillräckligt fort och Johan inte vaknar förrän Simon gallskriker. Jag vaknar oftast när Simon börjar gny och hinner därför blanda maten innan Simon blir vrålhungrig. Inatt är det min "Simon-natt" och jag längtar efter sömn!!

Simon sover ist hela tiden och har gjort hela dagen/kvällen typ hittills och det betyder några timmar vakentid inatt vilket min hjärna inte är inställd på efter natten till idag.

Så till morgonen när Simon, Johan och Sebben vaknat får jag troligtvis sova lite grann. Om Simon fortsätter att sova nu (han har precis ätit) får jag nog också försöka sova någon timme för att orka med hans vakentid inatt. Åh sängen, täcket och en hel natt med sömn. Åh jag längtar galet mkt till den natten kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar