onsdag 30 april 2014

Jävla hosta

4 veckor gick det för Sebastian på dagis utan sjukdomar (rekord sen September). Nu har han fått den där extrema hostan igen och hostar sig igenom nätterna. Ja här sover vi inte mycket perr natt inte. Under tre dagar nu har jag fått starta mina dagar innan 05 på morgonen eftersom Johan går till jobbet, Simon börjar alltid böka i sängen runt 05, får mat och lagomt till han är klar kliver Sebastian upp strax efter 06. Hittills har Sebastian gått til dagis vid 09:00 så då har jag kunnat vila en stund när Simon sover. Dock får jag klara mig utan det idag då Sebastian troligtvis blir hemma från dagis pga hostan. Har jag tur kanske han somnar en sväng mitt på dagen så jag också kan blunda en stund. Det är slitsamt med två barn, även om det är härligt. Men som sagt sömn är ju mer eller mindre uteslutet då det alltid är någon av barnen som bökar runt. Sebastian har ju sedan han föddes egentligen aldrig sovit en hel natt ostört. Alltid någon gång perr natt vi fått gå in och sticka till tutten, eller trösta pga mardrömmar eller för sjukdom. Men sova får vi göra när vi blir gamla. Fast jag skulle ju inte gråta om jag fick göra det lite innan. Haha!

Idag är tanken att vi ska till Nolgård och grilla när Johan slutat jobbet. Men vi får se hur Sebben är när han vaknat. Vill inte smitta ner Emelie, Hampus och Albin som klarat sej fint från sjukdomar denna vinter. Får ringa och höra sen men min kära syster vad hon tycker sen. Annars får det bli hemmamys idag och brasa i himlabacken ikväll. Hoppas hoppas hoppas inte Sebastian kliver upp nu utan sover ett tag till. Han får gärna ta sovmorgon tills 09 eller så. Han behöver det efter snart en timmes hostande.. Stackars mammas älskling. Usch inte kul när mina grabbar är sjuka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar