tisdag 1 april 2014

Skitdag

Denna dagen började bra med en go Sebastian som kom tassandes ut till mej i vardagsrummet runt 06:30 och kröp in under mitt täcke och myste till Bolibompa. Strax innan 09 packade vi ihop oss, Simon ner i kärran och gick mot dagis. Vid lämning ville Sebastian absolut inte och vi skiljdes i tårar. Som tur är när det blir såhär slutar alltid Sebastian att gråta nästan direkt vi gått. Vi tog hur som helst en promenad på nästan 7 km med ett stopp för dryck på Waynes för vår del och mat för Simon. En sväng in på lindex där vi fick skrapa ihop pengar och köpa Sebastian ett par skalbyxor att ha på dagis. 

Hemma kom posten precis efter vi klivit innanför dörren. Dock med ikke speciellt trevliga besked, deklarationen.. Johan fick restskatt, ganska mkt och min deklaration kommer troligtvis i morgon. Även den med restskatt vad jag tror. Toppen, som pricken över iet. Precis vad vår ekonomi behöver nu. Hur fan ska vi läsa det här?

Efter en lång diskussion mig och Johan emellan och en hel del tårar från min sida begav vi oss till Willhelm för att diskutera detta med vårt boende. Vi måste göra oss av med vår lägenhet och finna en ny. Detta går inte längre. Vår ekonomi klarar inte detta. En stämpelpeng och en mammapenning. Ja vi är ju inte direkt rika för tillfället och det är ingen idé att sticka under stolen med att vi ordagrant vänder på varenda krona. Dom lovade att försök hjälpa oss. Vi behöver flytta, helst igår.

Livet känns just nu fruktansvärt tungt och jag ser ingen utväg. Känns som om jag tappat lusten till allt just nu. Jag finner ingen gnista någonstans. Tur jag har barnen. Utan dom skulle jag inte orka just nu. Jag och Johan går igenom en tuff period just nu och vi försöker hålla oss starka. Men det tär på oss. Vakna nätter, fruktansvärd ekonomi och övervikt på det är ingen bra kombination. Måtte nu bara biljäveln hålla. Går någonting mer emot oss nu så går jag i tusen bitar. 

Dagen började bra, slutar i kaos. Jag är en fruktansvärt trött mamma just nu som bara vill dra något gammalt över mig. Somnade ledsen igår, låg vaken halva natten och försökte lösa vårt boende och vår ekonomi. Efter någon timmes sömn fick jag kliva upp tidigt och börja en bra dag vilket jag trodde men som slutade i skit. Så ikväll går jag åter igen och lägger mig trasig. Med en gulleplutt hos mig, Simon. Tankarna lär snurra i huvudet på mig i natt också. Dags att förbereda mig de kommande dagarna med migräntabletter. 

Just nu vill jag bara sova, jag orkar inte tänka mer. 

Min minsta gulleplutt sov sig igenom vårt lägenhetssökande medans storebror lekte på dagis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar