tisdag 10 juni 2014

Sommarsjuka

Tempraturen ute på dagarna ligger på ca 25-27 grader och solen bränner något enormt! Så vi håller oss i skuggan. Märks på barnen att dom lider av värmen. Svetten rinner, humöret svänger och dom är trötta. Men oj vad härligt med sommar! 

Dock är Sebastian sjuk. Han är jättehostig och snorig. Har vart lite hängig i två dagar, och vi som ska till Göteborg på fredag! Nu har han hostat i sin säng i tre timmar trots hostmedecinen. Han gråter och Johan springer som en dåre ut och in till honom. Johan ska jobba i morgon och jag får hålla Sebastian hemma. Han måste bli piggare eftersom vi ska på cirkus på torsdag, och Göteborg på fredag till söndag. Inte kul om han är såhär i helgen!

Oflyt att han ska bli sjuk nu. Själv vaknade jag med ont i halsen igår och har haft jätteont hela dagen och nu sitter det i öronen. Simon är också snorig och nyser massor och Johan har lite hosta vad det verkar. Typiskt typiskt typiskt dessa jäkla sjukdomar!!

Vi som har sett fram emot denna göteborgsresa så himla länge!

Nu får jag nog försöka sova lite för jag antar det inte blir så mkt av det inatt när Sebben hostar så. Sen om Sebb är hemma från dagis i morgon finns ingen chans att sova. Tror inte jag har sådan tur att barnen tajmar sin sömn samtidigt om Sebastian skulle somna. (Han sover inte längre på dagen, endast när han är sjuk typ.) Ja vi får se. Blir en tuff dag för oss i morgon. Johan med noll sömn på jobbet och jag med noll sömn och två barn hemma. Nu säger jag god natt och hoppas min lilla älskling där inne i sitt rum vaknar piggare och mindre hostig i morgon.


Såhär fann jag Sebastian igår efter ett par timmar i lekparken. Detta händer endast när han är sjuk. Jag vill se film mamma sa han och satte sej i soffan. Jag gick ut i köket för att hämta honom något att dricka och när jag kom tillbaka hade ungen tvärslocknat. Mammas älskling. Jag tycker du har vart tillräckligt mkt sjuk nu under förra året och året hittills. <3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar