tisdag 29 juli 2014

Mkt kvar

Känns att jag den senaste månaden har vart på tok för stressad. Magen har pajat totalt, tårarna sprutar för minsta lilla och jag är trött och sliten precis hela tiden.

Idag när Simon sov middag (han sov 2 1/2 h i sin säng, rekord!) passade jag på att plocka ner hela Sebbens rum, Simons rum och halva köket. Har flera gånger under dagens som gått stått i Sebastians  rum och faktiskt känt vad jag kommer sakna vår öppna planlösning. All space som Sebben haft att leka på. Hans stora rum, mitt stora kök, skafferiet, tvättmaskinen! Nog för att vi kommer komma ner ganska mkt i hyra så kan jag inte låta bli att må lite dåligt över att det nu kommer bli så trångt. 

Allt har känt toppen sen vi fick lägenheten men nu vet jag inte längre. Ska bli underbart att inte längre få en hyra som börjar på 9 men jag är rädd att Sebben inte kommer att trivas.

Vårt kök idag är jättestort med Walk-in-skafferi och vårt nya kök rymmer inte ens köksbordet. Skafferiet består av ett litet skåp med tre hyllor. I köket finns tre små skåp. Jag har redan fyllt den trots att jag rensat enormt innan flytten. Ändå har jag två lådor kvar som ska in i skåpen.. Vart ska jag göra av dem?!

Känner mig lite bitter såhär på kvällskvisten. Alla köper sina drömhus. Vi byter lägenhet, igen..

Det är många år kvar tills vi kan köpa oss ett boende.. Tyvärr.

Sen Sebastian åkte till farmor idag har jag saknat honom så himla mycket. Sen Simon kom har jag knappt umgåtts med Sebben alls. Och ännu mindre nu under förberedelserna inför Simons dop som var i helgen + flytten. Och nu är han borta i två dagar. 

När flytten och allt är klart. Ska jag försöka ta en heldag ensam med Sebastian. Kanske åka till stranden hela dagen bara han och jag? Sitta och gräva, bygga sandslott,  simma och fika under ett parasoll. Johan och Simon får hitta på något annat. Saknar att umgås med Sebben. Nu för tiden är det bara pappa som gäller. 

Jag är sliten. Idag ledsen för allt. Nu äntligen sover Simon också så jag ska försöka sova någon timme jag med.

I morgon är det full rulle igen hela dagen. Sovrummet ska målas och tapetseras klart. Lägenheten ska städas av lite mer och gamla lägenheten ska packas ner det sista. Kaos! Längtar så tills flytten är över!





Älskade lilla Sebastian nästan ett år <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar