fredag 18 juli 2014

Tidig fredag morgon

God morgon, eller god tidig morgon!

Jag har vart vaken sedan 04:25 då Simon ville ha mat. Efter det har jag inte kunnat somna om. Johan gick precis till jobbet och nu ligger jag och lyssnar på Sebastians hemska hosta som aldrig blir bättre.. Blir en lång dag detta då jag är vaken så tidigt. 

Hoppas Sebben sover lite längre än igår. Kl 06:20 väckte hostan honom och det märktes på honom igår att han inte sovit klart. Han var kaxig, sur och trotsig hela dagen. Tvärslocknade igår kväll 19:40 efter lite tjat om sängen. Tur Johan slutar kl 15:00 idag. Hoppas hostan försvinner på honom snart!! Jobbigt för honom när det stör honom så på natten. 

Tänkte vi skulle köra en omgång med kartonger till förrådet sen i eftermiddag. 

Eventuellt om Sebastian vill det så tänkte jag under förmiddagen gå till Mariebergsskogen med honom och Simon. Igår ville han åka till karmen och tjatade om det halva dagen. Så om han inte vill gå till mariebergsskogen får vi gå till karmen. Då tar vi Mariebergsskogen i morgon på dagen då jag ska på tjejkväll hos Ingela på kvällen. 

Igår handlade jag till dopet. Vi har börjat lite smått då det är dop redan nästa lördag! Helt galet då blir min lilla plutt 5 månader och jag och Johan har vart gifta ett helt år!

Helt galet vad tiden rusar iväg. Fr.o.m. nästa torsdag får vi tillgång till nya lägenheten och vi ska då försöka köra dit lite grejer. Den 30 juli går hela flytten och vi säger då adjö till Vasagatan och hej till Garvaregatan. 

Vi har packat det mesta som går att packa. Igår fick vi den svarta byrån i sovrummet såld och jag fick en stor furubyrå gratis av en jättetrevlig kvinna från Deje. Hon hade grundmålat den redan så för mig räcker det att rolla den en eller två gånger. Ska köpa nya knoppar till den också tänkte jag.

Gjorde ärenden på stan igår också med Ingela och barnen och fick äntligen tummen ur och ordnade med en ny telefon. Blev en iPhone 5s vit/guld. 

Nu är det dags för mörakissen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar