onsdag 1 oktober 2014

Stop

Jag bloggar aldrig längre. Tror nog också att det kan vara för ingen läser min blogg? Just nu känns livet och min blogg mest tragisk. Hela jag känns tragisk.

Jag promenerar mkt nu. Ibland flera gånger om dagen. Jag behöver mkt frisk luft och sol. För jag är mkt trött. Hela tiden och har under många veckor inte mått bra, inte trivts. Och jag gör det fortfarande inte. Testade att ge mig själv ett ansikte med färg och lite sånt förut. En timme senare åkte det av. Lyckades inte idag heller. Stressen börjar ta över min vardag och jag återgår in i min årliga höstdepression. Samma månad varje år, oktober börjar gamla känslor och ångest komma tillbaka. Just nu värre än tidigare år. Kanske beror på att mitt slit inte ger tillräckligt snabba resultat. Ena dagen tycker jag att mina nergådda kilon är superbra och att dom syns. Andra dagen känner jag mig tjockare än vanligt.

Tittade in i garderoben i morse. Jag har verkligen bara slitna kläder och de flesta är alldeles för små. Och pengarna räcker inte till nya.. Jag grät för Johan förut, jag grät i duschen och jag gråter nu. Johan tog med sig Simon till dagis för att hämta Sebastian. Jag gick och la mig. Här under täcket blir jag nog kvar ett tag idag. 

Ibland undrar jag hur Johan står ut med mig och mitt stormiga humör. Det kanske han egentligen inte gör?

Varje dag i denna lägenhet funderar jag på vad jag egentligen tycker om att bo här. Vissa dagar är bra och andra inte. Oftast är det dom "andra inte" som är flest. Har aldrig någonsin bott i en så sliten lägenhet som denna. Jag vill inte bo här..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar