tisdag 11 november 2014

Omvänd dag

Dagen idag blev inte som tänkt. Tanken var att jag skulle lämna på dagis som vanligt vid 09.00 och sen möta Lisa och lilla Molly för promenad. När vi kom till dagis vände vi i dörren. Tre av barnen var hemma för magsjuka och varningslappen satt på dörren. Magsjuka är en av de vidrigaste sjukdomarna man kan få, FY FAN rent ut sagt. Så Sebben fick följa med hem igen och jag fick ringa Lisa. Simon somnade i kärran påväg från dagis och sover ännu i den i hallen. Vi stannade en sväng på gården men Sebben klagade på kalla och våra händer så vi gick in så han fick bada.

Häromdagen vart Sebben snabbare än blixten och greppade tag i min röheta plattång och har därför några brännskador på fingrarna. Min lilla pillernisse har dragit bort det lösa skinnet och klagar därför gång på gång att fingrarna gör ont. Detta vart en läxa för både honom och mig! Inte lämna sånt framme och för han blir det att inte pilla på allt!

Igår åt jag och Johan årets första lussekatt när barnen vart i säng. Inte som hemma bakade då vi köpte dem på affären men supergott endå.

Simon och Sebben har inatt härjat på bra båda två. Simons tänder som växer och gör ont och Sebben har klagat på ont i benet. Vi misstänker växtvärk där. Så idag är jag trött. Men jag ska inte klaga då jag har världens bästa man som efter att jag somnat, tog babymonitorn med sig och la sig i soffan. Och stängde dörren om mej. Vilken fantastisk make jag har!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar