lördag 13 december 2014

För tidigt

Idag startade Simon dagen kl 04, Johan också. Jag startade dagen strax därefter. Jobbade igår och känner mig snurrig idag. Johan gav mig dåligt samvete nu på morgonen så nu orkar jag inte somna om.. Kände mig plötsligt som en väldigt dålig människa.

 Simon har sovit dåligt ett par nätter nu. Han är varm, risig i kistan, äter dåligt och gråter mycket. Ytterligare 3 tänder syns i överkäken på honom och han drägglar något kopiöst! Han har på drygt 1 1/2 månad fått 5 tänder och nu skymtar ytterligare 3 fram. Han går igenom någon slagis fas och har gjort nu under ett par månader där oftast det bara duger att ligga i mammas armar. Kommer ihåg att Sebben också var såhär mellan 8-12 månader när tänderna kom.

Sebben är också förresten inne i någon konstig fas där han vaknar på tok för tidigt på morgonen. Slår oftast upp ögonen kl 06 vilket för honom trött under dagen och på dåligt humör. Ibland skull han verkligen behöva sova lite middag men hur får man en trotsig 3-åring att förstå det?

Sista tiden har jag inte mått så speciellt bra. Är mycket yr, kan plötsligt bli väldigt illamående (vilket jag tvärblev igår på jobbet). Är alltid väldigt trött hur mkt jag än sover, svettas och fryser om vartannat. (Och nej jag är inte gravid igen). Johan är oftast den som går upp på morgonen med Simon när han vaknat eftersom jag mår såhär. En natt med dålig sömn får mig att må förjävligt resten av dagen. Jag har mått såhär till och från sen jag blev med Simon. Troligtvis dags att kontakta vårdcentralen för hälsokontroll.. Sedan jobbet igår har huvudet värkt och öronen piper. Som sagt nu på morgonen gav Johan mig dåligt samvete över att jag mår såhär. Jag går allt för sällan upp med Simon. Nu på förmiddagen ska jag skicka mejl till vårdcentralen via mina vårdkontakter så jag får en utredning på detta. Jag måste få rätsida på detta så jag tar mig ur sängen på morgonen så Johan alltid kan få sovmorgon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar