fredag 30 januari 2015

De första stegen

Nu är det helg och jag ligger i sängen, 6 minuter (23:54) innan jag egentligen skulle ha slutat för natten. Det är bra tecken eftersom det är fredag i morgon. Har precis vart in och stoppat om Sebastian och pussat god natt. Precis som jag gjort varje natt hela veckan. Tycker det är skönt att veta att han ligger tryggt under sitt täcke med råttan och snutten. Simon går jag inte in till då jag är rädd att väcka honom.

Simon har under någon vecka vart påväg att släppa taget och gå sina första steg, men han har inte riktigt vågat. Men idag, då kom det! Han släppte vardagsrums bordet och tog 6 rejäla kliv till matsalsbordet. Och givetvis missade jag det eftersom jag var på jobbet. Stolt mamma men även sorgsen mamma. Herregud nu är min bebis inte längre bebis. Om mindre än en månad fyller Simon ett år och idag bara 11 månader och 6 dagar tar han sina första riktiga steg! Mammas lilla parvel.






Nu är det dags att sova. 06:30 ringer klockan. 08:20 hämtas barnen av farmor och sen bär det av mot Ullared. En hel helg med shopping, god mat och många skratt.

Bjuder på en gammal bild på Sebben. Min och Johans första Ullaredsresa med Sebastian. Skruttisen endast 4 (nästan 5) månader gammal. Satt i bärselen hela långa dagen inne på Gekås, hur glad som helst.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar