söndag 25 januari 2015

Ny vecka redan

Där ringde alarmet och ny arbetsvecka börjar. Söndag och min enda lediga dag denna helgen är slut. Och jag är slut. Stressade halvt ihjäl mig i fredags på jobbet och idag ska jag börja 09-18:45. Resten av veckan börjar jag kl 17.30. Inte van att jobba natt så kommer nog vara ganska trött denna veckan. Vill inte kliva upp. Nej usch!

Igår var vi hela gänget till Himlabacken och åkte pulka och grillade korv. Vi hade himla roligt och vi åkte så mkt pulka att ena pulkan sprack. Tror Sebben var himla nöjd med dagen. Efteråt tog vi en fika hos älskade mormor Caisa.

Hoppas denna veckan går fort då vi på fredag äntligen ska åka till Ullared. Vi blir där hela helgen. Ska bada badtunna, gå på restaurang och shoppa järnet! Ska bli så skönt att få lite egentid med min älskade man. Vi har inte gjort någonting själva sen jag ist blev med Simon. Bara han och jag. Dock har jag lite ångest då vi för första gången ska lämna bort Simon och då i två nätter. Sebben är inga problem för han äääääälskar och vara hos farmor och Martin. Han vill aldrig åka hem när vi är där. Simon är i en jätte separationsångestfas och gråter hysteriskt när någon av oss går ut ur det rum vi är i. Även om egentiden ska bli så skön kommer jag sakna ungarna så galet mycket. Sebben är ledig från dagis denna veckan. Eftersom jag börjar så sent på eftermiddagarna vill jag umgå så mycket som möjligt med barnen. Sen är det även för att inte riskera att barnen blir sjuka innan helgen. 

Vi har massor att göra i veckan innan jag ska jobba. I morgon måste vi åka till mima föräldrar för att hämta resesängen till Simon som farmor ska låna i helgen. Vi måste börja packa, vi ska tvätta ytterkläderna efter grillandes igår. På torsdag ska vi sätta in Simons bilstol i farmors bil. Och på fredag drar vi. Denna helgen har vi planerat i flera månader och äntligen är den här. Om en vecka!

Nej usch klockan går och jag måste kliva upp.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar