tisdag 24 februari 2015

Magsjuka

Sebben har klaga lite på magen i morse och runt lunch sa han att han behövde "spotta". Eftersom vi har vart på kalas hela helgen så har han fått i sej en hel del sött. Han skulle sova hos mormor och morfar inatt hade han och mormor gjort upp så han åkte med mig på cykeln till jobbet där morfar plockade upp honom. 

När jag kommer till jobbet säger Ingela att Albin och Hampus har magsjuka igen. Någon timme senare hör jag av mamma att Sebben också spytt. Han har kräkts två gånger under eftermiddagen men är pigg för övrigt. Han är kvar hos mormor och morfar då han absolut inte ville åka hem. Så mormor låter honom sova kvar endå om han inte vill åka hem senare. 

Så jag har en timme kvar på dagens arbetspass sen är det att åka hem och förbereda för eventuellt fler som kommer få magsjukan. Jag trodde vi hade klarat oss i år men ikke. Än så länge "peppar peppar" har inte Simon blivit dålig och jag hoppas verkligen att vi andra klara oss. Även mamma och pappa nu när dom har Sebastian. Jag räknar väl dock med att få det eftersom jag alltid blir dålig när det går. Usch! Fram med handspriten och sanera hela hemmet sen. Johan har lagt dom flesta leksaker i såpavatten i badkaret. 

denna årstiden är vidrigt. Jag avskyr vintern!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar