onsdag 22 april 2015

Ledig onsdag

Idag fick Sebben lite spontant ledigt från dagis. Vi tillbringade dagen i lekparken i solen med mormor och moster Louise i stället. Härlig dag.

Dock har jag som jag skrivit förut halkat av min viktbana och sedan påsk har det gått åt fel håll. Idag tyckte jag mina + 2 kg kändes på kläderna. Eller om jag inbillar mig? Kul är det inte och jag vet inte hur jag ska hitta tillbaka till rätt spår igen. Kroppen har igen lust att motionera heller trots att promenadvädret just nu är det bästa. Kroppen gallskriker efter socker och jag har hamnat i en rejäl svacka. Tycker jag ser i spegeln hur jag sväller upp igen. Ju fler veckor som går utan någon viktnedgång ju värre ser jag spegelbilden. Jag vill hitta tillbaka men har liksom tröttnat på det jag brukar äta. Ge mig tips och råd!

Idag önskar jag att vi vore ekonomisk oberoende. Våren är här och det är 1000 saker jag önskar vi kunde göra, köps och förändra.

Mottar gärna tips hur man lyckas spara 250.000:- på mindre än 2 år också. Eller ni som äger/köpt hus hur har ni löst kontantinsatsen? De nya reglerna som kommer i höst gör inte husköp lättare för oss. Usch!

En bra dag som dessvärre slutar i stressande tankar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar