onsdag 17 juni 2015

Ångest

Idag är ingen bra dag. Jag vaknar upp med gråten i halsen och ångest i hela kroppen. Ångest som värker ut i varenda liten muskel. Simon vaknade även han på fel sida. Skrek i 50 minuter innan han strax efter kl 07 somnade om. Sebben sover ännu.

Idag är som sagt ingen bra dag. Jag skulle behöva krypa ner i sängen igen och inte kliva upp något mer. Ångest efter helgens alla intag, ångest för att jag är trött och då jag är trött ger det mig ångest för att jag inte orkar hålla humöret uppe och leka fullt ut med mina barn. Då får jag ångest att jag är en dålig mamma. En gång i månaden mår jag såhär, ibland ännu sämre. Tårarna vill spruta, huvudet vill dunka sej i väggen. Jag vill ner i sängen igen. Kasta ut hemmets alla speglar. Spegelbilden idag gör mig ledsen. Det här är inte jag. För några veckor sedan hade jag 9 kg kvar att gå ner, nu 12. Vågen går åt fel håll och jag kommer inte lyckas denna gången. Usch idag är jag en dålig människa. Och blotta tanken på att jag ska tvingas gå i bikini i år igen får mig att må illa. Önskar jag kunde känna mig vacker för min man men ikke. Idag är en dag då jag äcklas av mig själv. Allt!

Låt mig dra ett täcke över huvudet..   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar