söndag 21 juni 2015

Kl 03:15

Simon vaknade för en timme sedan och krånglade. Han är i en väldigt speciell period. När allt blir fel för honom och han bara skriker, samt Sebben trotsar och jag sovit dåligt rasar min värld och jag återgår till att känna mig som en hopplöst dålig mamma. Om någon följt min blogg så har den nog förstått att problemet ligger hos mig. Jag är fullt medveten om att allt beror på mig. Många gånger funderar jag på om jag verkligen är värd det jag har? Nu är det värre än värst och vissa dagar har jag bara inte lust att gå ur sängen.. Har svårt att sova på natten och har börjat grubbla igen. Humöret är uruselt och när jag vaknar på morgonen känner jag mig nere, trött och opeppad på något vis. 

Häromdan upplevde jag en sån där smärta genom kroppen igen. Den är svår att förklara men den kom ofta i grundskolan när mobbingen och det var som värst. Det värker ut i varenda muskel och jag kallsvettas när det händer. Jag försöker få mig själv att förstå att det bara är mig själv det beror på, att det är mitt fel. 

Jag har för tredje gången sökt vårdcentral för detta och får nu se vart jag hamnar. Första gången togs det prover och jag gick b12 utskrivet. Andra gången sömntabletter (som jag ändå inte kan ta eftersom Johan arbetar) så får se vad som händer nu då? När jag mår såhär äter jag mer vilket såklart ger viktuppgång och de senaste 2 veckorna är det + 3 kg. 

Johan gör allt för att lösa det så bra som möjligt för mig och barnen. Han får ta allt. Jag är nog inte speciellt snäll mot honom när jag mår såhär. Han sover aldrig, ränner in till Simon på nätterna för att inte störa mig. Johan är min hero. Om han skulle lämna mig skulle jag gå under. Ibland undrar jag hur han orkar, vad han ser i mig och om jag är värd han?

Jag tänker sätta lösenord på min blogg från och med nu. Så att folk inte kan gotta sig i mitt elände så att säga. Som ung skrev jag dagbok, varje dag flera gånger om dagen. 20 tal sidor åt gången. Idag är bloggen min dagbok. Därför sätter jag nu lösenord på den. Jag är ingen knäppskalle som många kanske tror. Jag mår bara inte just nu som jag brukar och mina 79 kg gört INTE bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar