torsdag 2 december 2010

Bättisen är som ny

I tisdags när jag klev ut i - 12 grader och satte mig i en varm och go bil, startade den så hostade Bättan bara till. Bättan vad död.. fick kuta upp och väcka Johan.
- Johan, Johan jag måste ha din bil, Bättan startar inte..
Snabbt ner igen och skrapa bilen.. In i en kall bil och iväg till jobbet. Men jag hann! Efter jobbet hämtade jag upp Maggan och han hängde med hem och startade min bil. Tog med sig Bättan till jobbet och där fick hon stå på laddning. Igår natt startade hon utan problem. Dock inatt när jag klev ut -16 grader hostade hon till några gånger men startade till sist.. Pappa och Hasse fixade till Bättan i verkstan. Så nu är jag ett bilbatteri rikare och 700:- fattigare.. typiskt! Men nu funkar Bättan helt iaf. Pappa sa att batteriet var totalt slut.. Ska köpa mej en ny bil till våren och skänka gamla Bättan till Ingela & Daniel. Dom är behov utav en bil till nu när dom flyttat.


Älsklingen ska på julbord efter jobbet och är inte hemma förrän i eftermiddag. Så för mig blir det att sova så länge som möjligt nu och sen kankse bada lite? Måste till apoteket i eftermiddag iaf och hämta ut sömntabletterna min läkare skrev ut till mig igår. Nu kankse jag kan sova ut i helgen?

I morgon ska vi hälsa på hos Svärmor och Martin och käka middag. Blir mys. Längesen vi hälsade på hos dom. Nu blir det soffan, kudden och täcket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar