lördag 16 april 2011

Lördagsbravader

Solen lyser lite halvt med sin frånvaro. Men det är lördag, helg! Johan sover ännu medans jag nyss har ätit frukost och är nyduschad. Kikar lite på Miami ink medans jag surfar runt.

Idag ska vi iväg på lite ärenden. Försöka kika om vi hittar en grupp möbler vi kan ha på balkongen. Vore så skönt att hitta det snart så vi kan äta middag ute till veckan då det ska bli superväder! Sen är det tänkt en sväng till Bergvik för shopping. Älskling ska kika på jeansskjorta och jag tänkte försöka hitta mig någon tjockare tröja som jag kan använda som jacka. Dunvästan börjar bli trång, trots att jag använder Johans. Magen behöver någonting att växa sig större i. Vårjackan är också lite trång så den kommer jag behöva lägga bort om några veckor.

Det är tänkt vi ska göra pass idag också men jag tror det får vänta lite. Det tar inte mer än 4 arbetsdagar att få dem så vi kan vänta med det till löningen istället. Får se vad Johan säger när han kliver upp.


I eftermiddag kan jag tänka mig det blir en sväng till Nolgård. Emelie (och Hampus) fick en studsmatta av mormor & morfar igår. Emelie har tjatat och längtat efter en studsmatta hela hösten och vintern. Och äntligen igår stod det en i trädgården. Hon hoppade sig helt slut ongen. Hon bad mig flera gånger igår att jag skulle hoppa med henne. Men det går ju inte, jag har ju hennes kusin i magen. - Jaha, svarade hon bara och fortsatte hoppa och fnissa. Kikar kankse ut dit en sväng och hoppas på första grillingen för säsongen? Hoppas solen kommer fram tills i eftermiddag också så man kan njuta av helgen fullt ut. Vore skönt att få lite färg på sin vita, bleka kropp också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar