onsdag 10 augusti 2011

Har jag lust?

Blev inga prover tagna igår mer än att lämna ett urinprov. Labb på gripen stängde kl 16.00 och då hade vi tid hos barnmorskan. Så egentligen behöver jag ta mig dit idag för provtagning men just nu orkar jag inte. Jag har ingen lust heller för den delen. Allt såg bra ut hos barnmorskan igår och förlossningen vart planerad. Hon klämde och kände och bebisen ligger kvar i startposition och är fixerad. Tyvärr var det vägning för min del också. Det är aldrig en rolig upplevelse. Men inte långt kvar nu tills man kan ta tag i det igen. Förvärkar har jag haft i 4 dagar nu & jag tycker bebisen kan börja försöka ta sig ut nu. Eller till veckan i alla fall! Bebisen sparkar, oftast på vänstersida och det kunde tydligen barnmorskan känna. Hon frågade mig om det sparkar mycket där.

Nu har jag mys under täcket med min sparkdräkt från Gina tricot. Regnet öser ner så jag sitter under täcket. Tänkte kolla på lite film innan jag orkar göra någonting mer idag.

I eftermiddag tror jag att det blir att åka förbi Nolgård en sväng för att spana in familjen Sjögren/Hermanssons nya kök som snart är klart.

För övrigt var jag även på stan igår förmiddags med mamma, Louise, Mormor & Lena. Var och fikade på Carli men jag tog bara en Loka *stolt*. Har bestämt mig för att försöka undvika sockret de sista graviditetsveckorna som är kvar och sen även efteråt. Köpte 6 par hipsters på gina tricot för 38:-. Perfekt! 3 par svarta & 3 par vita. Så nu har jag väl underkläder så det ska räcka ett tag framöver!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar