lördag 14 april 2012

Förvånad

Jag börjar mitt inlägg med att starkt rekomendera filmen Huvudjägarna. Såg den igår och vilken jäkla spännande film !!!

Och nu till resten.. Imorse när jag skulle kolla mitt konto stod det att jag fått en dagsersättning på + 15.500:- i fredags 13 april. Jag ska inte ha någon ersättning tänkte jag och ringde försäkringskassan för att kolla. (Man vill ju inte bli betalningsskyldig liksom). Men eftersom jag skickat in min nya årsinkomst där jag numera tjänar 50.000:- mer varje år var det tydligen pengar jag skulle gå retroaktivt. Jättetrevligt och vi gjorde näst intill volter här hemma!

Så idag tackar vi försäkringskassan för det nya vi kunnat inhandla. Jag och Johan tackar för våra nya löparskor och Sebastian för nya sommarkläder, shorts och 3 paket blöjor!

Sen tackar vi även mormor och morfar för den goda maten idag. TACK TACK!
Och förresten är jag numera mammaledig igen, tom 29 september. Så är det någon som vill hitta på något någondag är det bara att höra av sig!



1 kommentar:

  1. Hej Ida Caroline!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är/varit föräldraledig.

    Du kan ha rätt till en försäkring som ökar pensionsinbetalningen under föräldraledigheten om du är privatanställd arbetare på en arbetsplats som har kollektivavtal (90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    From 2012-01-01 kan man även få premiepeng insatt till pensionen under tiden man är beviljad graviditetspenning av Försäkringskassan.

    Här kan du läsa mer om vår föräldraförsäkring: www.afaforsakring.se/foraldraforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Vänliga hälsningar
    Mikael
    AFA Försäkring

    SvaraRadera