onsdag 17 oktober 2012

Inför

På förmiddagen idag har vi skrattat mycket jag och Sebastian. Han har härjat runt som en galning, härmats och bösat runt. Vi har dansat till Scatman John - Im à Scatman och till Sysselstan. Han är i för härlig ålder nu alltså.

 Om 1 1/2 vecka börjar pysen på dagis. Detta härliga Sverige väder gör det svårt att veta vad man ska sätta på de små. Ännu svårare blir det när det är dagis time. Har frågat Karlstamammorna på Facebook vad dom har på sina barn. De flesta tar på barnen fleece fodrade regnkläder (vilket är behövligt i detta skitväder) mössa, fodrade gummistövlar och vantar.

Var på Bergvik förut för att köpa märk penna på Polarn och pyret. Precis innan jag åkte dit kommenterade Marie (en gymnasie klasskompis) att dom nu har billiga fleece fodrade regnkläder för 179:- inne på Coop Forum. Gick in där och fann jättefina regnkläder. Med mera kortet betalade det, 179:- ordinarie pris 499:-. Perfekt nu när plånboken ekar!

Har igår sytt in namnlappar i alla Sebastians kläder (de som inte går att skriva i). Stl 80 & 86 kläderna. Idag har jag märkt resten med pennan jag köpte för 29:- på Polarn och pyret.nu tror jag han är redo klädmässigt för dagis. Har även förra veckan sytt nya dagis snuttefiltar med namnlappar på.

Första julklappen är nu köpt och inslagen. Och den är till Emelie! Vid löning ska mormors julklapp betalas och sen får julklapps handlingen rulla på.

Dags att köpa nya julgardiner i år. Hittade dom jag ville ha, på indiska. Dock kommer dom kosta 720:- så får se när lönen kommer om jag har råd att köpa dom eller inte.

Eftermiddags mys sen hos mamma och pappa. Ska hämta en kasse med kläder där som Sebastian fått av Hampus som vi glömde där i helgen. Träningsvärk idag efter gårdagens härda löpning, 5 km blev det. 5 km i ren frustration. (hade en dålig dag igår).

Ska gottgöra Johan sen för allt han får stå ut med när det gäller mig. Ska göra taco mys till han kommer hem.

Vad skulle jag göra utan mina härliga grabbar? Kan inte få en bättre familj! Jag älskar dom obeskrivligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar